گفتاردرمانی

گفتاردرمانی تهران

گفتاردرمانی

گفتاردرمانی تهران

گفتاردرمانی

علی اصغر صباغی
کارشناس ارشد گفتاردرمانی
عضو گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران
* تهران، خیابان انقلاب، پیچ شمیران، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گروه گفتاردرمانی
02177636042
09121820885
ایمیل:
sabaghi.alia@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

طبق تعریف مراجع بین‌المللی (ASHA، ۲۰۰۵)، اختلال پردازش مرکزی شنوایی (Central Auditory Processing Disorder / CAPD) عبارت از نقص در پردازش ادراکی محرکات شنوایی و فعالیت نوروبیولوژیکی زمینه در آن پردازش‌ها است. CAPD احتمالاً ناشی از بازنمایی عصبی ناهنجار اصوات گفتاری و غیرگفتاری در دستگاه عصبی مرکزی شنوایی است و امکان بروز آن در کودکان و بزرگسالان با شنوایی هنجار وجود دارد.

ضمناً CAPD می‌تواند همراه با، یا ناشی از کم شنوایی محیطی نیز باشد. CAPD مشکلات متعددی در عملکردهای مهم مرتبط با پردازش گوش دادن و درک زبان بیانی، به خصوص در حضور نویز زمینه ایجاد می‌نماید. به همین ترتیب، نقص CAPD می‌تواند شامل مشکل در جهت یابی و مکان یابی، تمایز شنیداری، بازشناسی الگوهای شنوایی، مشکل در پردازش‌های زمانی و دیگر اختلالات باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۳:۲۴
علی اصغر صباغی

بیماری پارکینسون (Parkinson’s Disease) برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکترجیمز پارکینسون (James Parkinson) در سال ۱۸۱۷ میلادی توصیف شد. او نام این بیماری را “فلج‌لرزان” نامید که امروزه آن را تحت عنوان بیماری پارکینسون می‌شناسند.

این بیماری یک بیماری پیشرونده دستگاه عصبی مرکزی (‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍CNS) در افراد پیر می باشد که در آن سلولهای خاصی به نام substantia nigra آسیب می بینند این سلولها از دوپامین به عنوان نوروترانسمیتر مغزی استفاده می کنند. علت این بیماری ناشناخته می باشد. همچنین درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما داروهای زیادی وجود دارند که علایم این بیماری را کاهش می دهند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۷:۲۲
علی اصغر صباغی


اولین بار این سندرم در سال 1957 توسط دکتر William M. Landau  و دکتر Frank R. Kleffner توصیف شد . کسانی که 6 کودک با این اختلال را شناسایی کرده بودند.تاچمن در سال 1994 این بیماری را چنین تعریف کرده است : نوعی زبان پریشی اکتسابی ، همراه با نوار مغزی (EEG) غیرطبیعی که در آن می توان نمودارهای نیزه ای ، امواج نوک تیز و یا تخلیه الکتریکی نیزه و موج را مشاهده نمود که معمولاً دوطرفه بوده و عمدتاً بر روی مناطق گیجگاهی و آهیانه ای دیده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۰۹:۵۱
علی اصغر صباغی